Betaling for forhåndsbestillinger

Fra 2018 ser vi oss nødt til å begynne å ta betalt for å behandle forhåndsbestillinger som kommer inn på Fuchsia, Pelargonium og andre planter.

Dette blir delt i to på følgende måte:

Del 1: ekspederingsgebyr

  • Gledelig har vi de siste årene hatt en stor økning i forhåndsbestillinger, spesielt på småplanter til hagemessen. Men siden dette er både tids- og arbeidskrevende ser vi oss nødt til å ta et lite beløp for denne håndteringen. Derfor innfører vi et ekspederingsgebyr fra 1.januar 2018.

Del 2: depositum

  • Siden totalmengden bestillinger øker, øker også antallet uavhentede bestillinger. Vi vil derfor belegge alle forhåndsbestillinger med et depositum, som tilbakebetales ved henting av varen.

Priser:

For 2018 har vi satt ekspederingsgebyret til kr 200, og depositumet til kr 300. Altså en totalsum på kr 500. Hvor kr 300 betales tilbake ved henting og oppgjør av bestillingen.

Slik gjør du:

Send din bestilling til oss på epost. (se framgangsmåte for bestilling nedenfor)

Samtidig som kr 500 Vippses *) til oss: nr 503260 «Hagemo planter, gård & gartneri». HUSK å skrive ditt navn og hva beløpet gjelder.

(NB: Bestilling og betaling kan også skje direkte i gartneributikken i åpningstiden. Bestillingen må settes opp etter samme mal som ved sending på epost. Fra punkt 2)

 

Merk deg følgende:

 

  1. Avbestilles plantene innen 4 uker fra mottatt innbetaling, betales depositumet tilbake.
  2. Avbestilles plantene seinere enn 4 uker fra mottatt innbetaling, betales hverken ekspederingsgebyret elle depositumet tilbake.
  3. Hentes ikke bestillingen, betales hverken ekspederingsgebyret elle depositumet tilbake.
  4. nsker du å føye til flere planter på din registrerte bestilling koster det ikke ekstra.
  5. Dersom vi bare kan levere 10 % eller mindre av din bestilling, betaler vi tilbake både gebyr og depositum ved henting.
  6. Vi behandler ikke bestillingen før innbetaling er mottatt, og fordeling av planter skjer etter registrert innbetalingsdato.

 

*) har du ikke Vipps må du gi oss beskjed så sender vi en faktura på epost.

 

 

Slik bestiller du planter av oss på epost:

  1. Skriv din bestilling rett inn i eposten. IKKE skriv den på eget ark som vedlegg.
  2. verst skriver du hvor og når du ønsker å hente plantene. Bestiller du til et arrangement som går over flere dager må du også skrive hvilken av dagene du kommer og henter plantene. Slik som Hagemessa på Lillestrøm (eks: «Bestilling til Hagemessa på Lillestrøm, lørdag 21.april 2018»)
  3. Fyll inn med plantene du ønsker. Bestiller du Fuchsia og/eller Pelargonium, skriver du sortene du ønsker alfabetisk, og kun ett – 1 sortsnavn pr linje. Det er viktig å ikke blande sortsnavn på Fuchsia og Pelargonium dersom du skal bestille begge deler.
  4. Nederst i eposten skriver du:
    1. Ditt for- og etternavn
    2. Ditt mobiltelefonnummer
    3. Epostadresse
  5. Send bestillingen til post@hagemoplanter.no
  6. Vi vil alltid sende deg en bekreftelse på at din bestilling er mottatt. Så dersom du ikke mottar en slik innen 3-4 virkedager, må du være vennlig å kontakte oss igjen.